Wednesday, January 2, 2008

New year, same old same old

För det första så har jag ju avlagt lite nyårslöften om att jag ska börja träna, nlir spännande och se om morjärvs gym kan möta mina reqiurements :D...Har även märkt att när det kommer till motionsbiten så finns det goda möjligheter till skridskoåkning eftersom isen inte är snötäckt för tillfället. Ganska ovanligt för årstiden, men mycket uppskattat ;D

Nyårsafton tillbringades i övermorjärv tillsammans med alla goda vänner. Lacka, Luckas, Jonas, Björn, Hannah, Anna, Jon, Jakob och Axel. På kvällen sammanstrålade vi med Simon och Ebba och hennes systrar. Efter att antal timmar av sambucca shotande och annat dravel så drog sig de flesta tillbaka, förutom jag, lukas, axel och jon som stannade upp och städade. När det första diskmaskinen var fylld och igångsatt så kom jag med förslaget att åka skridskor. Sagt och gjort, vi hämtade grillorna och begav oss ut i någon timme. Klockan var kring halv 7 när vi kom tillbaka. Då slockande Axel. Jag och Lukas fortsatte att shota sambucca och baileys till klockan nio. Då tog vi varsin öl och gick och ner till simon och ebba för att se om dom var vakna. Tyvärr sov dom fortfarande.
Så vi la oss på soffan och tog en fem minutare, för mig blev den en timme lång ungefär innan lage vaknade och kom och klängde på sin utslagne farbror. Var lika bra att kliva upp och njuta av det vackra men något kalla vädret på årets första dag.

Ebbas syster malin ville fara ut på isen med bilen, så det var ju bara att göra som man blev tillsagd och tanka gamla bettan för att stockholmskan skulle få sitt ;D Det var fortfarande bara jag och lukas som var vid liv av dom andra pojkarna :D

Hände väl lite till den dagen, men inte sånt som är värt att nämnas. Det som dock är värt att nämnas är att det var ett nyår man sent kommer glömma, nästan aldrig iaf ;D

Ps. Nyårsaftonar är ingenting som hör till lackas favoriter, de slutar oftast till det sämre :D Ds.

Förlåt baby att jag har dragit ner aktiviteten på bloggandet och mailandet de senaste dagarna, haft lite mycket att stå i...ringer dig nån gång till veckan för att det var helt underbart att få höra din röst och att du mådde bra. Älskar dig så himla mycket.

Snart är hela första raden på nedräkningskalendern avklarad, som förövrigt alla tyckte var jättegullig när som såg den.

Hmm vet inte riktigt hur jag ska avrunda dagens bloggande, men jag får väl hoppas att någon finner den lite intressant iaf.

Puss och hej nu alla och på återseende

1 comment:

Petra said...

det later jattebra! Kul att du har det gott hemma! Hors snart igen, pusspuss!